Οι δύο όψεις του νομίσματος στα ΕΠΑΛ

Του Αποστολου Λακασα Οι μαθητές του 1ου Επαγγελματικού Λυκείου Μεσολογγίου πρώτευσαν στον διαγωνισμό αφίσας για τον 4ο πανελλήνιο διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής. Αλλοι, στο ΕΠΑΛ Αγίων Αναργύρων, παράγουν τα δικά τους γλυκά του κουταλιού με τέσσερις διαφορετικές γεύσεις. Ομως την ίδια στιγμή, σε κάποια άλλα ΕΠΑΛ μόνο μελανά χρώματα μπορούν να περιγράψουν την κατάσταση που επικρατεί. Σχολική δραστηριότητα σε αποσύνθεση, με μαθητές αδιάφορους, που καπνίζουν, πίνουν, ακόμη και χρήση μαλακών ναρκωτικών κάνουν μέσα στο σχολείο...Πρόκειται για τις δύο όψεις του νομίσματος της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Στο υπουργείο Παιδείας υπάρχει ήδη σχέδιο για αλλαγές στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, η οποία σήμερα θεωρείται το αποπαίδι της λυκειακής εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας και του ΟΟΣΑ, φέτος στα γενικά λύκεια φοιτούν 245.062 μαθητές ενώ στα 493 επαγγελματικά λύκεια και σχολές 102.675 (41,8% επί του συνόλου των μαθητών λυκείου).«Πρόκειται για μαθητές που θέλουν ιδιαίτερη στήριξη. Πολλοί δεν έχουν την οικογένεια αρωγό. Ομως, όπως όλοι οι μαθητές, έχουν δύναμη και δημιουργικότητα. Απλώς, θέλουν να τους τονώσεις την αυτοπεποίθηση και μετά «πετάνε» στα μαθήματα», ανέφερε στην «Κ» η κ. Αγγελική Γριβοπούλου, καθηγήτρια Πληροφορικής στο 1ο ΕΠΑΛ Μεσολογγίου, που έδωσε το πρώτο ερέθισμα στους μαθητές του σχολείου να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό. Υπέβαλαν τρεις προτάσεις-αφίσες, μία εκ των οποίων πρώτευσε. «Χρειάστηκε ομαδική δουλειά, εντός κι εκτός σχολικού ωραρίου, φαντασία, μεράκι», λέει η κ. Γριβοπούλου. Με τον ίδιο ενθουσιασμό ενημέρωσε την «Κ» (με δική του πρωτοβουλία) ο μαθητής Ν.Σ. για το έργο που γίνεται στο ΕΠΑΛ Αγίων Αναργύρων.Δεν είναι όμως παντού έτσι. Εμπειροι εκπαιδευτικοί περιγράφουν καταστάσεις, κυρίως στην Αττική, που χρήζουν άμεσης παρέμβασης «γιατί κάποια στιγμή πρέπει να ανοίξει η πληγή», όπως μας είπε ο καθηγητής Λ.Κ.